MI: bezpieczeństwo na przejazdach podczas świątecznych podróży (komunikat)

– Ministerstwo Infrastruktury informuje:

Zasady bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, w tym właściwe zachowanie kierowców i pieszych podczas przekraczania torów kolejowych były tematem konferencji zorganizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, w związku z działaniami realizowanymi w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”.

„Pośpiech, brawura i brak rozsądku to najwięksi zabójcy na torach, dlatego tak ważne są regularne działania Ambasadorów bezpieczeństwa w ramach kampanii +Bezpieczny Przejazd+. Inicjatywa PKP PLK wpływa na świadomość kierowców i pieszych, co przekłada się na bezpieczeństwo na torach” – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Za pomocą ogólnopolskich akcji na przejazdach, setek ulotek oraz licznych materiałów edukacyjnych kolejarze apelowali do kierowców o właściwe zachowanie podczas przekraczania torów.

Ignorowanie czerwonych świateł, znaku „stop”, zamykających się rogatek i omijanie półrogatek to błędy kierowców, które w 99% przypadkach są przyczyną tragedii. W ramach kampanii przedsięwzięcia realizowane były między innymi w Szczecinie, Suchedniowie, Sosnowcu, Zduńskiej Woli i Nakle nad Notecią.

Wzrost poziomu bezpieczeństwa na polskiej kolei

Jednym z flagowych projektów PKP Polskich Linii Kolejowych, zwiększających bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych, są tzw. żółte naklejki. Od 2018 roku każdy przejazd w Polsce, zarządzany przez PKP PLK, jest dodatkowo oznakowany – posiada indywidualny numer identyfikacyjny, numer alarmowy 112 oraz numer do służb technicznych PLK. Naklejki znajdują się na napędach rogatek lub na krzyżach świętego Andrzeja od strony torów. Na efekty tej akcji nie trzeba było długo czekać. Od pierwszego roku wprowadzenia żółtej naklejki 2400 razy został wstrzymany lub ograniczony ruch pociągów po telefonie z podaniem numeru przejazdu, na którym wystąpiło zagrożenie życia, możliwość tragedii, strat i problemów komunikacyjnych.

Aby zwiększać bezpieczeństwo na kolei budowane są również bezkolizyjne skrzyżowania, montowane sygnalizatory oraz rogatki, posterunki dróżników wyposażane są w dodatkowe urządzenia, szkoleni są pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ mick/


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl