STALEXPORT AUTOSTRADY SA (2/2023) Wniosek Stalexport Autostrada Małopolska S.A. (koncesjonariusza autostrady A-4 na odcinku Katowice – Kraków) do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o zmianę stawek opłat za przejazd autostradą dla pojazdów ka

Zarząd Stalexport Autostrady S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: Emitent) informuje, że 31 stycznia 2023 roku spółka zależna Emitenta, tj. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: SAM S.A.), działając zgodnie z postanowieniami Umowy Koncesyjnej, opisanej poniżej, oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 29 kwietnia 2004 roku w sprawie opłat za przejazd autostradą, wystąpiła do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (dalej: GDDKiA) z wnioskiem o wydanie zgody na zmianę od 3 kwietnia 2023 roku stawek opłat za przejazd autostradą dla pojazdów kategorii 1,2,3,4 i 5, pobieranych na każdym placu poboru opłat (w Mysłowicach i w Balicach), tj. dla pojazdów:

1) kategorii 1 (innych niż motocykle) – z kwoty 13 PLN do kwoty 15 PLN;

2) kategorii 2,3,4 i 5 – z kwoty 40 PLN do kwoty 46 PLN.

Jednocześnie SAM S.A. planuje utrzymanie stawki preferencyjnej dla transakcji automatycznych (A4Go, Telepass, videotolling) dla pojazdów kategorii 1 (innych niż motocykle). W dacie wprowadzenia podwyższonej stawki, ww. stawka preferencyjna będzie wynosić 13 PLN (obecnie wynosi 10 PLN).

Natomiast wysokość bonifikaty dla pojazdów kategorii 2 i 3, która będzie obowiązywała dla tych kategorii pojazdów od 3 kwietnia 2023 roku, zostanie odrębnie skonsultowana z GDDKiA. Aktualnie dla pojazdów kategorii 2 i 3 od obowiązującej stawki opłaty za przejazd autostradą (tj. 40 PLN) stosuje się bonifikatę, która wynosi 16 PLN.

Umowa Koncesyjna, o której mowa powyżej, to umowa z dnia 19 września 1997 roku (zawarta pierwotnie pomiędzy Emitentem a Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej) na budowę przez przystosowanie autostrady A-4 na odcinku: Katowice (węzeł Murckowska, km 340,2) – Kraków (węzeł Balice, km 401,1) o długości 60,9 km, do wymogów płatnej autostrady oraz eksploatację autostrady na tym odcinku, wraz ze zmianami wprowadzonymi na podstawie kolejnych aneksów, z której prawa i obowiązki w dniu 28 lipca 2004 roku zostały w całości przeniesione z Emitenta na Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Podstawa prawna:

Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Related posts

MI: Nowy cykliczny rozkład jazdy na kolei z rekordowymi czasami przejazdów (komunikat)

Przedstawiciel Amazon Web Services na EKF Ubezpieczenia: 40 proc. polskich firm inwestuje już w AI

CRAFTY – SPR Awards przyznane. Stowarzyszenie Producentów Reklamowych nagradza po raz pierwszy najlepszych twórców reklam